Poškodený žiada psychiatrické vyšetrenie zasahujúceho policajta!

PS Dňa 23.04.2013 sa v trebišovskej reštaurácii odohrala tragédia. Po zákroku policajtov zomrel 40 ročný Ivan K., ktorý sa údajne v tom čase nevhodne správal. Zásah policajnej hliadky už preveruje Inšpekcia ministerstva vnútra. (viac tu)

V súvislosti s tragédiou v Trebišove redakcia Slobodných medií oslovila Mariána Mišúna, ktorého prednedávnom pri policajnom zákroku (neadekvátnom) zranil jeden zo zasahujúcich policajtov, aby nám priblížil ako v jeho prípade postúpilo vyšetrovanie Inšpekciou ministerstva vnútra.

Video zo zásahu

Máš už nejaké informácie, ako prebieha vyšetrovanie?

Pred pár dňami mi prišlo uznesenie odboru inšpekčnej služby. Presne ako som čakal, vec bola vyšetrovateľom odmietnutá, nakoľko údajne konaním toho malého zakomplexovaného policajta, ktorý je možno aj psychicky chorý neboli naplnené znaky trestného činu zneužívanie právomoci verejného činiteľa, ani iného trestného činu, alebo zavineného porušenia povinnosti, za ktoré by mohol byť disciplinárne riešený.

Ako plánuješ ďalej postupovať?

Aj keď by som toho chudáka, ktorý porušil zákon, pričom sa schoval za policajnú uniformu najradšej navštívil priamo doma a dal mu zopár výchovných faciek, nemôžem si to momentálne dovoliť. V takom prípade by sa totiž jednalo o trestný čin útoku na verejného činiteľa. Nejakí ľudia, ktorých mená som už zabudol sa mi dokonca ponúkali, že oni by toho policajného chudáčika trošku preventívne prevychovali, ale zatiaľ o takéto služby spravodlivosti nemám záujem. Nechcem niekomu fyzicky ublížiť, jedná sa mi len o spravodlivosť, aby tento pravdepodobne psychicky chorý pacient viac neohrozoval slušných ľudí. Mám záujem mu pomôcť, využiť všetky zákonné možnosti ktoré mám k dispozícii. Momentálne som proti uzneseniu vyšetrovateľa podal sťažnosť, nakoľko zo zaslaného spisu vyšetrovateľa vyplýva, že nezohľadnil mnohé dôležité skutočnosti. Neboli vypočutí mnou navrhnutí svedkovia, pričom aj výpovede zasahujúcich policajtov si v mnohom odporujú. V rámci možnosti som tiež v mojej sťažnosti navrhol, aby problémový policajt preventívne absolvoval psychiatrické vyšetrenie. Samozrejme, že potom ešte existuje právo postaviť sa na odpor proti každému podľa Čl.32 Ústavy SR, keď použitie zákonných prostriedkov je znemožnené.

Z niektorých tvojich videí, na ktorých natáčaš policajtov a kladieš im otázky je zrejmé, že im tvoje správanie nie je príjemné. Nemyslíš, že si ich v Púchove svojim otázkami tak trocha vyprovokoval?

Tak to určite nie. Žiadny policajt predsa nemôže jednať v emóciách, ale v prvom rade v súlade so zákonom. Policajt si musí byť psychicky odolný a vedieť si udržať chladnú hlavu. Ja si mnohých policajtov vážim a mám medzi nimi aj množstvo dobrých kamarátov. Bohužiaľ viem aj to, že v slovenskej polícii dnes máme veľa protekčných a zakomplexovaných hlupákov, čo dokazuje známa kauza rodinkárstva a korupcie na policajnej akadémii, kde sa každý štvrtý uchádzač dostal podvodom. Zastávam aj názor, že keď sa niekto bezdôvodne drzo k policajtom správa, alebo ich fyzicky napáda, nech dostane zopár prevýchovných faciek. Rovnako schvaľujem, správanie policajtov, ktorí sa pred niekoľkými rokmi v Košiciach pokúsili prevychovať skupinku mladých cigánskych asociálov. Priznám sa ale, že keď mnohokrát vidím čo dnes policajti robia, tak som rozčúlený. Vadí mi najmä zbytočne pokutovanie motoristov a šikanovanie nacionalistov. Niektorí z policajtov sa doslova odbavujú, keď kontrolujú a obťažujú slušných ľudí.

Samozrejme ale, že radoví policajti za to nemôžu. Vinníkov treba hľadať inde, pretože podľa § 1 Zákona o Policajnom zbore – Zákon č. 171/1993 Z. z. Činnosť Policajného zboru kontroluje Národná rada Slovenskej republiky a vláda. Vďaka politikom dnes mnohí policajti monitorujú a naháňajú vymyslených extrémistov na internete, alebo zbytočne prenasledujú ľudí kvôli odlišným názorom na históriu.

Pritom na Slovensku dnes máme omnoho závažnejšie problémy. Stačí sa pozrieť na úroveň korupcie, alebo cigánske nebezpečenstvo. V mnohých cigánskych osadách sú každodenne páchané tisíce trestných činov, keď sa rodičia poriadne nestarajú o svoje deti, a to nikoho nezaujíma. Policajti, ktorým vadí moje správanie, napríklad keď ich natáčam, pravdepodobne nepochopili môj skutočný zámer. Ja vôbec neútočím na nich, ani ich nemám záujem zosmiešňovať. Svojim konaním bojujem proti tomuto chorému systému, teda bojujem aj za nich, pretože chcem, aby naše Slovensko bolo skutočne spravodlivé. Každý policajt by si mal uvedomiť opodstatnenosť mojich aktivít, čo potvrdzuje aj nedávny zásah do sociálneho zabezpečenia policajtov, ale aj Správa o činnosti SIS v roku 2011(uverejnená v októbri 2012), dokazujúca vysokú mieru korupcie v SR.

Veď sociálny systém policajtov zlyháva nie len kvôli nelogickému nastaveniu, ale aj v dôsledku vysokej miery korupcie, ktorá spôsobuje, že na Slovensku dnes chýbajú finančné prostriedky tam kde sú potrebné-napríklad pre mladé rodiny, dôchodcov, školstvo, zdravotníctvo.

Prečo si myslíš, že spomenutý policajt je psychicky chorý?

Keď človeku niekoľkokrát zopakujem, že mu chcem podať občiansky preukaz, ale on ako zmyslov zbavený ťa od prvého momentu naťahuje a stále ho pýta, myslím, že to o niečom svedčí. Popritom aj keď som vôbec nekládol odpor, ten psychicky chorý človek, zneužil situáciu, zhodil ma na zem a kľakol mi zo zadu na hlavu, následkom čoho došlo k môjmu poraneniu. Z výpovede spomenutého labilného policajta je tiež zrejmé, že mal asi vidiny. Uvádzal, že sa cítil ohrozený keď vôkol seba videl rozvášnený dav ľudí a preto nepoužil výzvu. Som rád, že ako psychicky chorý človek rovno nezačal strieľať. V tom čase bolo na mieste mimo policajtov možno ďalších 7 svedkov z radov civilistov, ktorí sa ale vôbec nesprávali agresívne. Ten policajt môže byť rizikom pre spoločnosť, nakoľko v čase zákroku mal výrazne znížené ovládacie a rozpoznávacie schopnosti. Existuje riziko, že trpí duševne chorobným stavom, pretože u neho zrejme došlo k poruche jasnosti vedomia, ktorá podnietila tú extrémnu agresivitu.
Rád by som tiež pripomenul, že ako aktívny športovec a niekoľko násobný medailista a majster SR v kickboxe som v dobrej fyzickej kondícii. Pokiaľ by som od prvého momentu nemal záujem s políciou spolupracovať, tak bez problému tomu psychicky chorému policajtovi z miesta utečiem. Pokiaľ by som chcel, ten policajt by ostal ležať s rozbitou hlavou v nemocnici a možno som dnes trestne stíhaný za útok na verejného činiteľa, ako ten mladý hokejista.

Pred vznikom incidentu v Púchove si počas natáčania policajtov uviedol, že motorové vozidlo poškodili buď liberálni ľavičiari, alebo sa jednalo o policajnú provokáciu. Prečo podozrievaš z trestného činu aj políciu?

Priamo na koncerte sa nachádzali ľudia, ktorí boli rôzne názorovo orientovaní. Viac krát som už vyhlásil, že v čase stúpajúcej nezamestnanosti mladých a prehlbujúcej chudoby, politickej oligarchii vyhovuje pokiaľ mládež obráti svoj hnev proti sebe a rieši zbytočné pojmy ako ľavica, alebo pravica.

vypoved policajta

Vzhľadom k dôkladnému monitorovaniu celého koncertu políciou, bolo úplne logické podozrievať z rozbitia auta policajných, alebo vládnych provokatérov. Myslím si, že skutočným zámerom bolo, vyvolať medzi prítomnými ľuďmi počas koncertu umelý konflikt, po ktorom by nasledoval brutálny zásah polície.

Ako predpokladáš, že vyšetrovanie prípadu dopadne?

Nakoľko policajný zbor je dnes extrémne spolitizovaný, čo dokazuje aj hromadné vymieňanie policajných riaditeľov po každých parlamentných voľbách, mám obavu, že vyšetrovanie bude cielene zametené pod koberec. Pokúsim sa urobiť všetko, aby pravda a spravodlivosť zvíťazili. Vyšetrovateľovi inšpekcie Ministerstva vnútra som sa ponúkol, že som ochotný zúčastniť sa experimentálneho vyšetrovania, kde by som mohol počas rekonštrukcie preukázať, že konkrétny štyria zasahujúci policajti by mi v prípade aktívneho odporu za daných okolností nedokázali putá v priebehu 1 minúty nasadiť. Predpokladám, že súčasné vedenie štátu, teda aj polície sa postaví na stranu policajného psychopata. Z verejne dostupných informácii viem, že tento človek je napojený na vládny SMER-SD. V komunálnych voľbách problémový policajt dokonca kandidoval za SMER-SD do obecného zastupiteľstva.

Čo by si chcel na záver nášho rozhovoru odkázať slovenským policajtom?

Páni policajti, nezabúdajte, že v skorumpovanom a rozkradnutom Slovensku plnom asociálnych Cigánov vám nikto nezabezpečí výsluhové dôchodky, ani istoty. Podporujte nás skutočných nacionalistov, pretože práve my dnes bojujeme za vás a budúcnosť vašich detí!

